Érdekes jelenségekre figyeltem fel. Lakóhelyem közelében van egy útkereszteződés. Mivel lakott területen kívül van kilencven km/h-ás megengedett sebességgel lehet közlekedni. Most hogy voltak ezek a komoly esők elég sok sár került ki az út egyik részére. Azon hogy ez a sár majd a kiszáradás után homok ott volt hetekig már meg sem lepődöm. De jöttek az „útkaparók” és kitettek az egyik irányból egy 40 km/h-ás korlátozó táblát és egy síkos út táblát. Az nem volt érdekes hogy kilencvenről nem igazán ildomos s talán nem is szabályos egyből negyvenre lassíttatni a közlekedőt nem izgat. De aztán jött a csavar. Az idő avult a homok nagyjából ”lekopott” az útról a tábla elkerült. Aztán megint jött egy nagy eső újra lefolyt az útra a sár és jöttek az ”útkaparók”. Kirakták a táblát. Most hatvan km/h-ás tábla akadt és egy egyéb veszély alá. Az hogy ezt egy kanyar közepére tették ki nem is említem. De az érdekelne, hogy ezek a táblakihelyezések hogyan történnek? Mert ha én az út mellé ki akarom rakni a cégem felé mutató iránytáblát, akkor több engedély kell. De ha az útfenntartó embere jön, az bármikor bárhová bármilyen táblát kitehet? Aztán itt a következő. Piliscsabán létesítettek zebrákat. Ezzel semmi bajom, hiszen jó hogy van s egy kicsit védettebben lehet átkelni a tízes úton. Azt már kevésbé értem, hogy mi az értelme a közepén lévő forgalomterelő szigetnek. Azt érteném, hogy az út közepén van egy fizikailag is védett hely a gyalogosoknak, de hogy egy az út vonalát megtörő szigetnek mi értelme nem tudom. Főleg annak tudatában, hogy sajnos vidéken sok olyan autós van, akinek még a sima úton való közlekedés is kihívás. Ezeket az fogja lekötni, hogy a szigetet, kikerüljék nem az, hogy a gyalogosokra figyeljenek. A másik s ez a nagyobb gondom. A zebra előtt korlátozták a sebességet harmincra. Egyes helyeken csak az egyik oldalon vagy nekem nem tűnt fel a tábla, de nem is ezzel, hanem magával a korlátozással van bajom. Nem értem ezekre mi szükség van. Miért nem lehet kiírni inkább, hogy ha itt a zebrán, elütöd a gyalogost akkor plusz öt év sittkó. Épeszű ember úgyis figyel a zebránál, aki meg nem az a tábla hatására sem fog. Azt gondolom, ezzel a túlszabályozással azt ismeri el a Közlekedési Hatóság, hogy az autóvezetők többsége képtelen felelősséggel vezetni, s hogy elvileg nem lehetne jogosítványa. Arra meg már gondolni sem akarok, hogy majd a rendőrök itt fognak hajnali háromkor mérni, amikor egy gyalogos nincs Budapesttől Dorogig. Erre a túlszabályozásra amúgy még sok példát tudnék mondani.
Közlekedésünk "csodái"
2010.08.04. 12:37 :: MP
Szólj hozzá!
Címkék: közlekedés autó kresz korlátozás tábla
A bejegyzés trackback címe:
https://pepin.blog.hu/api/trackback/id/tr785468711
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.