Ma egy hosszabb lélegzetvételű írást szánok ide. Az utóbbi napokban pár dolog eszembe jutott, amit szeretnék megosztani mindenkivel. Remélem mindenki higgadtan, fogja tudni a dolgokat olvasni. Ezen azt értem, hogy én a felhozott témákat kívülállóként nézem, s ezt kérem olvasóimtól is. Első témám a Fradi. Hallgatom a nyilatkozatokat és próbálom megérteni, mi történik. Van egy cég, mert tulajdonképp az, akiknek a vezetői évek hosszú sora alatt mindent elraktak maguknak, ami a cégben volt. Társadalmi munkában súlyos összegeket vettek fel különböző címeken. S ami most a problémákat okozta az a legviccesebb. Van egy versenykiírás, aminek nem felelnek meg, erre nem indulhattak el. Most mindenki az elbírálókra haragszik, ahelyett hogy azokra haragudna, akik miatt ez a helyzet kialakult. De ez egy ilyen világ. A következő, ami nagyon zavar az a rendőrség hétvégi akciói. Na nem az zavar hogy dolgoznak, hanem hogy kizárólag a gyorshajtást tartják az egyetlen baleseti forrásnak. Nemrégiben elmentem egy „C” kategóriás tanfolyamra. A tanfolyam úgy kezdődött, hogy ott volt kb. 15 ember, akik mind rendelkeztek „B” kategóriával s gyakorló vezetők voltak. Az oktató a legegyszerűbb kérdésekkel megszívatta őket. Egy teljesen hétköznapi forgalmi szituációt felvázolva egy sima elsőbbségi viszonnyal de két ember kivételével senki nem tudta megmondani kinek van elsőbbsége. S még volt jó pár ilyen kérdés. Aztán kiderült, ami számomra a legmegdöbbentőbb volt, hogy ma már nem kell egy teherautósofőrnek még „B” kategória sem a „C” kategória megszerzéséhez. Aztán jött a biztonságos üzemeltetés tanfolyam. Az is érdekes volt. Én szeretem a sofőr szakmát és szándékosan nem a gépkocsivezetőt, írom, mert szerintem a sofőr lényegesen tágabb ismereteket igényel, mint a gépkocsivezető. Én ezért is mentem el a tanfolyamra, mert érdekel az egész. De sajnos a legtöbb ember azért mert támogatott tanfolyam volt s miért ne alapon jött el. Ez meg is látszott a hozzáállásukból. Kétféle ember volt. Aki azt hitte hogy már mindent tud mert így vagy úgy teherautók között mozgolódott. A másik fajta akit nem is érdekli a dolog s folyton azt kérdezgeti hogy minek ez nekem én vezetni akarok. Pedig a karbantartás és a hibaelhárítás szorosan hozzá kellene hogy tartozzon a vezetéshez. A gyakorlati oktatást nem írom le mert az csak velem s az oktatóval folyt s nekem jól ment. A rutinban sok új s igen hasznos dolgot tanultam amit eddig csak érzés alapján csináltam. Én személy szerint a tavak városában vezettem a tulajdonosról elnevezett autósiskolában. A tulajdonos neve egyezett egy 150 évig hazánkban vendégeskedő nép nevével. Aki akarja kitalálhatja hogy hol kinél vezettem. Csak ajánlani tudom mindenkinek nagyon korrektek kedvesek s normálisan, tanítanak. Érdekes tapasztalatokat szereztem az utóbbi pár hónapban a vidéki közlekedésről is. Pici falukban s kisebb vidéki friss városokban kell közlekedjek. Van pl. a jobbkézszabály. Ezt szinte sehol nem tartják be. Nem tudom milyen okból van ez így de így van. Lehet megszokásból vezetnek s nem nézik megvannak e a 10-15 évvel korábban kirakott táblák de hogy sokszor sok helyen nem tartják be az biztos. A másik érdekes dolog a kanyarodás. Mert ugye egyirányú utcából balra baloldalról jobbra jobboldalról egyenesen középről kellene kanyarodni. Na ez a gyakorlatban úgy néz ki hogy akkor is jobbra húzódva csinálnak mindent ha az út lehetővé tenné a normális közlekedést. Aztán van a keskeny úton való lehúzódás. Az is érdekes. Van aki ott sem tudja hogy elfér e ott ahol egy t-72-es tank is elférne. Aztán van a nem lehúzodó fajta. Itt nem a nyálas kiskölkökről beszélek aki spontán tahók hanem a normális emberekről akiknek még csak eszükbe sem jut hogy ők is lehúzódhatnának két kerékkel. De a legjobb hogy azt gondolják azért mert ők ráérnek 20-al döcögni más is. Nem azt mondom hogy ők menjenek gyorsabban isten mentsen meg tőle mindenkit csak azt hogy gondoljanak arra más is közlekedik akinek talán sietősebb s engedjék el. Aztán el kellene azon is gondolkodnia az illetékeseknek hogy talán be kellene vezetni egy hatékonyabb alkalmassági vizsgálatot. Mert az hogy lejár a vezetői engedély orvosija az nem probléma. Bemennek a háziorvoshoz akit esetleg ismernek 25- 30 éve s az minden különösebb gond nélkül megadja nekik. Ha már nem hosszabítanak meg egy orvosit akkor ahhoz már nagyon-nagyon súlyos indok kell. De meg kellene vizsgálni a tényleges alkalmasságot is. Sokszor látom hogy vannak emberek akik mennek az úton s azt sem tudják mi történik körülöttük. Ezekről sajnos akkor derül ki hogy alkalmatlanok ha valami balesetbe keverednek. Talán nem kellene ezt megvárni.
Fradi, gyorshajtás
2006.09.13. 10:24 :: MP
1 komment
Címkék: foci kozlekedes kresz auto ftc fradi gyorshajtas trafipax Ferencvaros
A bejegyzés trackback címe:
https://pepin.blog.hu/api/trackback/id/tr495468616
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
21211 2006.10.08. 20:42:45
Én pesten tanultam, és az oktatótól sokat nem tanultam. Egy másik mondta el, hogy hogy is kéne a jobbkezes utcához közelíteni, hogyan ismerjem fel. A legtöbbet a tankönyvből tanultam. Ami gáz. Ja meg az indexen az autós szégyentáblás topicból.
A yard meg inkább a száguldózó, letoló drágaautósokat büntesse.